Mengatakan teka-teki keluarga anda untuk meluangkan mas


Apabila anda tidak mempunyai sebarang rancangan untuk hari itu atau hujan di luar dan anda dan keluarga anda terjebak di dalam rumah mengapa tidak duduk dan memberitahu teka-teki keluarga anda? Memberitahu teka-teki akan membuat anda ketawa keluarga dan kadang-kadang juga menggaru kepala mereka cuba untuk mengetahui apa jawapannya kepada teka-teki.

Anda akan mendapati bahawa teka-teki dalam beberapa cara seperti jenaka hanya perbezaan adalah bahawa anda perlu benar-benar melakukan beberapa pemikiran untuk sampai ke punchline itu. Kebanyakan teka-teki menggunakan perkataan yang mempunyai makna ganda seperti "mendengar" dan "di sini." Jadi untuk mendapatkan teka-teki, anda perlu melakukan pemikiran kreatif dan memikirkan semua kemungkinan kata-kata yang berbeza. Kesukaran mencari teka-teki adalah berdasarkan teka-teki itu sendiri. Teka-teki ini perlu memberi anda petunjuk yang mencukupi untuk menjawab jawapan yang betul, tetapi itu tidak bermakna bahawa petunjuk harus mudah. Oleh itu, apabila anda berfikir atau melihat berbagai teka-teki keluarga yang berbeza, ingatlah pada rentang umur yang anda berikan kepada mereka.
Image result for teka-teki keluarga

Teka-teki telah menjadi hobi selama berabad-abad tidak hanya mempunyai teka-teki untuk melewati masa, tetapi mereka juga telah digunakan untuk menyampaikan maklumat rahsia semasa Perang Dunia II. Malah orang Yunani purba telah menggunakan teka-teki. Mereka akan memberitahu teka-teki pada pihak-pihak dan sesiapa yang mula-mula mendapatkan mereka akan mendapat hadiah. Anda akan dapat mencari teka-teki di setiap masyarakat serta setiap bandar di seluruh dunia.

Jika anda ingin memberitahu teka-teki, tetapi tidak tahu apa-apa daripada anda boleh melihat dalam talian dan anda akan menemui sebilangan besar laman web yang akan mempunyai beratus-ratus teka-teki yang berbeza untuk dipilih. Jika anda ingin melihat di tempat lain maka anda boleh melihat di kedai buku tempatan anda, di sana anda akan dapat mencari banyak buku dengan ribuan teka-teki dan jenaka untuk dipilih. Anda juga boleh mencari laman web dan buku yang akan memberitahu anda cara menulis teka-teki anda sendiri.
Image result for teka-teki keluarga
Selepas anda menemui beberapa sumber yang mempunyai teka-teki dan jenaka yang berbeza, anda perlu membacanya untuk mencari teka-teki yang tepat untuk anda dan keluarga anda. Anda tidak mahu memberitahu keluarga anda teka-teki yang tidak ramah keluarga. Anda akan dapat mencari pemilihan besar teka-teki yang terdiri daripada mesra teka-teki kanak-kanak yang mesra untuk menjadi sesuatu yang perlu didengar oleh orang dewasa. Jadi apabila memilih teka-teki anda pastikan ia adalah sesuatu yang boleh didengar oleh seluruh keluarga. Anda juga perlu memastikan bahawa adik-beradik anda akan mempunyai peluang mencari tahu jawapannya. Jadi luangkan masa anda dan pilih teka-teki keluarga yang betul untuk memberitahu.

Comments